Стратегічна ініціатива "Ambition 2039"
Зв'язатися з намиAmbition 2039
Ключовий елемент нашої бізнес-стратегії сталого розвитку
Повністю електричне майбутнє для забезпечення мобільності – Mercedes-Benz прагне до цього. Ключовим елементом нашої бізнес-стратегії сталого розвитку є ініціатива Ambition 2039, за допомогою якої ми вже у 2019 році взяли курс на цілісний підхід до захисту клімату та контролю забруднення повітря. Мета полягає в тому, щоб до 2039 року зробити весь наш парк нових транспортних засобів вуглецево-нейтральним по всьому ланцюгу створення вартості та протягом усього життєвого циклу транспортних засобів – від технічної розробки до видобутку сировини, виробництва, терміну служби та переробки. До 2030 року ми прагнемо щонайменше вдвічі скоротити викиди CO₂ на один легковий автомобіль протягом життєвого циклу до кінця цього десятиліття порівняно з рівнем викидів у 2020 році. Для досягнення цієї мети ключовими важелями є електрифікація нашого автопарку, використання відновлюваних джерел енергії у виробництві, вдосконалення акумуляторних технологій, широке використання перероблених матеріалів та заряджання транспортних засобів енергією з відновлювальних джерел.Factory56
У 2020 році, одне з найсучасніших автомобільних виробництв у світі введено в експлуатацію на заводі Mercedes-Benz у Зіндельфінгені. Він втілює майбутнє виробництво Mercedes-Benz і встановлює нові стандарти для автомобільного виробництва. Відповідно до "Ambition 2039", Завод 56 є вуглецево-нейтральним підприємством та виробляє продукцію зі значно зниженими потребами в енергії. Це стало можливим, серед іншого, завдяки інноваційній енергетичній концепції з фотоелектричною системою, мережею постійного струму та стаціонарною системою накопичення енергії на основі повторно використаних акумуляторів транспортних засобів.Надзвичайна концепція зеленої енергетики
Наразі Mercedes-Benz впроваджує концепцію зеленої енергетики в Німеччині разом із постачальником електроенергії Enovos та норвезьким виробником електроенергії Statkraft. З 2022 року ми закуповуємо електроенергію, яка надходить виключно з відновлюваних джерел. Договір на постачання зеленої енергії забезпечує купівлю електроенергії з відновлюваних джерел енергії в будь-який час.Разом заради захисту клімату
Ключовий критерій вибору постачальника: згідно зі стретегічною ініціативою "Ambition 2039", менш ніж за 20 років Mercedes-Benz прагне досягти вуглецевої нейтральності по всьому ланцюгу створення вартості в нашому парку нових автомобілів. Однак перехід до електричної мобільності збільшує попит на енергію в ланцюзі поставок. Таким чином, цілісний підхід на шляху до повністю електричної мобільності також включає наших постачальників. Разом з нашими партнерами по ланцюгу поставок ми хочемо впровадити ефективні заходи із захисту клімату. Наша мета полягає в тому, щоб запобігти, мінімізувати або, наскільки це можливо, усунути потенційний вплив на навколишнє середовище в нашому ланцюгу поставок. Відправною точкою є створення прозорості. Для досягнення цієї мети ми зосереджуємося на матеріалах і компонентах, які особливо інтенсивно викидають CO₂ у виробництві та переробці. Пріоритетні компоненти включають алюміній, сталь і акумуляторні елементи. Тут ми вже досягли деяких важливих віх: ми зробили вуглецево-нейтральне виробництво головною вимогою для всіх наших партнерів з виробництва акумуляторних елементів. Це дозволяє нам скоротити викиди при виробництві акумуляторних батарей приблизно на 30 відсотків. Крім того, обидва сегменти ведуть постійні переговори з іншими гравцями ланцюга поставок, включаючи виробників електродів, нафтопереробні підприємства та шахти. Наш флагманський EQS був першим автомобілем з елементами, виробленими вуглецево-нейтральним способом. Вуглецево-нейтральне виробництво на виробничих дільницях партнерів було додатково перевірено та підтверджено експертно-випробувальними організаціями SGS та DEKRA.
Крім того, ми розв’язуємо проблему викидів CO₂ у нашому ланцюгу поставок за допомогою так званого "Листа про наміри". Для нових договорів ми приймаємо лише тих постачальників, які письмово підтвердили, що постачатимуть нам нейтральні продукти з точки зору викидів CO₂ не пізніше 2039 року і, таким чином, досягатимуть наших кліматичних цілей. Це означає, що тільки після підписання Листа про наміри постачальники мають шанс бути обраними для укладання договору. Таким чином, ми створюємо гарну основу для ініціювання фактичних скорочень з нашими прямими постачальниками та в ланцюгу поставок. Постачальники, на частку яких припадає майже 90% річного обсягу закупівель Mercedes-Benz, вже підписали Лист про наміри, погодившись у майбутньому постачати нам лише продукцію з нейтральним рівнем викидів CO₂.
Разом з нашими постачальниками ми також працюємо над зеленим, вуглецево-нейтральним ланцюгом поставок сталі. Ми вже закуповуємо сталь у компанії Salzgitter AG та Big River Steel зі значно меншим вуглецевим слідом, використовуючи перероблений сталевий брухт. У майбутньому ми додатково закуповуватимемо сталь, виробництво якої майже не потребує викопного палива через перехід на нові технології. З цією метою ми стали першим автовиробником, який придбав частку в стартапі з екологічного виробництва сталі H2 Green Steel і домовилися про партнерство зі шведським виробником сталі SSAB.
Алюміній разом зі сталлю пропорційно є найбільш широко використовуваним матеріалом при виробництві багатьох транспортних засобів і набуває все більшого значення в електромобілях. Тому ми також дотримуємося чіткої дорожньої карти ланцюга поставок "зеленого" алюмінію — і вже досягли важливих віх.
У Європі принаймні третина алюмінію, який ми використовуємо в нашому майбутньому виробництві електричних моделей, виробляється з використанням відновлюваних джерел енергії. Разом з норвезьким виробником алюмінію Hydro ми йдемо ще далі й розробляємо технологічну дорожню карту для декарбонізації ланцюга поставок алюмінію до 2030 року. Hydro вже постачає нашому ливарному заводу в Штутгарті-Меттінгені алюміній зі зниженим рівнем викидів CO₂. Стратегічне співробітництво виводить співпрацю на новий рівень: перший матеріал з Норвегії зі зниженим рівнем викидів CO₂ майже на 70 відсотків порівняно із середнім показником у Європі, та вмістом брухту на 25 відсотків вже пройшов випробування, і його серійне виробництво планується розпочати цього року. До 2030 року ми хочемо скоротити присутність алюмінію разом з компанією Hydro більш ніж на 90 відсотків за допомогою нових інновацій. Однак ми стурбовані не лише подальшим скороченням викидів. Ще одна мета — скоротити використання первинних ресурсів за рахунок збільшення використання вторинних матеріалів з брухту після споживачів.
- Перевірений видобуток кобальту та літію: ми покладаємося на стійкі ланцюги поставок для нашого парку електромобілів і з самого початку думаємо про відповідальне використання сировини. Наша мета полягає в тому, щоб наша продукція містила лише сировину та інші матеріали, які були видобуті та вироблені без порушення прав людини та екологічних стандартів. Тому ми вимагаємо, щоб наші прямі постачальники дотримувалися наших стандартів сталого розвитку та відповідального постачання та впроваджували їх у свої ланцюги створення вартості, а також контролювали дотримання нормативним вимогам. Аудит видобутку є ще одним важливим інструментом для проведення належної перевірки ланцюгів поставок сировини та усунення екологічних ризиків та ризиків, пов’язаних із правами людини, які залежать від керівництва шахти на місці. Крім того, Mercedes-Benz робить "Стандарт відповідального видобутку" "Ініціативи із забезпечення відповідального видобутку" (IRMA) ключовим критерієм для рішень постачальників і договорів у ланцюгах поставок сировини й працюватиме лише з постачальниками, які погодяться з цими вимогами. У нас також є ланцюги поставок кобальту наших постачальників акумуляторних елементів, перевірені зовнішньою аудиторською компанією RCS Global. Всі етапи ланцюга поставок перевіряються відповідно до рекомендацій ОЕСР.
Протягом багатьох років ми також інвестуємо в ресурсоефективні технології та виробничі процеси для акумуляторних батарей і працюємо над подальшим скороченням використання критично важливих матеріалів. Наприклад, вміст кобальту в катодах акумуляторних елементів EQS становить менше ніж десять відсотків і значно знижений у порівнянні з попереднім поколінням акумуляторних батарей. У майбутньому ми хочемо використовувати пост-літій-іонні технології з новими матеріалами, що входять до складу акумуляторних елементів, щоб повністю відмовитися від таких матеріалів, як кобальт. Подальша оптимізація переробки та її впровадження також є частиною нашої цілісної стратегії щодо акумуляторних батарей
- Економіка замкнутого циклу в акумуляторних системах: у рамках нашого цілісного підходу ми також думаємо про економіку замкнутого циклу при розробці акумуляторних технологій. У березні 2023 року ми заклали символічний наріжний камінь для підприємства з переробки акумуляторних батарей на основі гідрометалургії на заводі в Куппенгеймі. У майбутньому він охоплюватиме всі етапи від демонтажу на рівні модуля, через дроблення та сушіння, до обробки потоків матеріалу та забезпечення якості акумуляторної батареї. Проєктування процесу має забезпечувати рівень відновлення понад 96 відсотків. Mercedes-Benz також співпрацює з високотехнологічними партнерами з переробки акумуляторних батарей у Китаї та США.
- Широке використання вторинної сировини: ми інтенсивно працюємо над тим, щоб закрити цикли матеріалів і збільшити частку перероблених матеріалів, щоб зберегти первинні ресурси, уникнути утворення відходів і, таким чином, скоротити викиди CO₂. Ще на етапі проєктування наших автомобілів ми переглядаємо склад усіх використовуваних матеріалів і вивчаємо можливості більш екологічних альтернатив. До 2030 року ми хочемо збільшити частку перероблених матеріалів у нашому автопарку в середньому до 40 відсотків. Крім сталі та алюмінію, вже використовуються інноваційні перероблені матеріали. Наприклад, кабельні канали EQS і EQE виготовлені з пластикового замінника UBQTM, який виробляється з перероблених побутових відходів. Покриття для підлоги в позашляховиках EQS і EQE містять нейлонову пряжу, отриману з матеріалів, що підлягають вторинній переробці, таких як рибальські сітки та килими. Для EQE, позашляховика EQE і S-Класу доступні ручки дверей, виготовлені з хімічно перероблених матеріалів. При їх виробництві викопна сировина замінюється біометаном та піролізною оливою з перероблених відпрацьованих шин. У салоні автомобіля, крім високоякісної штучної шкіри та флісу з мікрофібри, ми пропонуємо різні тканини, виготовлені до 100 відсотків з перероблених ПЕТ-пляшок.